Goda måltider

Nu har vi satt igång en ny måltidsutredning i syfte att kommunens måltidsverksamhet ska leverera mat som är mer tilltalande för den som äter vad gäller kvalité, näringsriktighet och upplevelsemässigt. Det har resulterat i att 13 delutredningar skall fram i steg 1 och vi beräknas vara framme med ett förslag om ca ett år. Det är riktigt roligt att jag fått uppdraget att leda detta arbete, dels för att jag tillsammans med Tove skrivit fram utredningsuppdraget, men också för att jag var mycket kritisk till förra måltidsutredningens slutsatser. Kan väl avslöja att jag var så kritisk till förslaget att jag hjälpte dåvarande protestgrupp i bakgrunden.
I Halmstad är vi lyckligt lottade att ha mycket kompetent och engagerad personal i våra kök, så vi har ett mycket bra utgångsläge att lyckas i vår ambition att ytterligare öka matkvalitén och matglädjen. Ser fram emot ett spännande arbete och hör gärna av er om ni har idéer.

Kommentera

