Hur stor potential har Grötvik?

Det är en fråga jag skulle vilja ha svar på. Kan det finnas ett kommersiellt intresse att etablera en restaurang eller något helt annat. Bryggcafèet Grötvik har visat på möjligheterna i Grötvik och blivit en populär samlingsplats med intressanta föreläsningar. Det har varit en fantastisk sommar och om jag förstått det hela rätt, också ett ställe där många ”båtmänniskor” skulle tänka sig att stanna till. Det är dock ont om gästplatser, så att den efterfrågan finns är mycket tydligt. Frågan är om efterfrågan finns för en ny småbåtshamn. En småbåtshamn med båtplats kombinerat med en stuga på bryggan, kanske kunde vara något. Det finns också en kommunal utredning som pekar på denna möjlighet, men enligt mig är det inget som skall drivas i kommunal regi utan det måste vara på kommersiella grunder. Om det skulle finnas entreprenörer, som ser dessa möjligheter är jag självklart intresserad av att ompröva mitt tidigare beslut och sätta igång ett detaljplanearbete för att göra detta möjligt. Halmstad behöver öka sin attraktivitet för ”båtfolket”, men vägen dit måste gå med hjälp av privata entreprenörer som ser möjligheten.

Kommentera

