Outdoor – Friluftsliv och utomhussport

På väg hem från cykelvasan och att jag förra veckan vandrade i ett av Halmstads alla underbara naturreservat förstår man nog att dessa frågor intresserar mig. Just cykelvasan (och för den delen skidvasan) är härliga upplevelser för en rent personligen. Om man lyfter blicken så är det såklart också ett fantastiskt arrangemang för bygden och orterna. Det skapar arbete för många och ökar omsättningen för hotell, stuguthyrning, restauranger mm. Att utveckla fler utomhustävlingar i Halmstad är jag övertygad om är ett riktigt bra sätt att förlänga sommarsäsongen för hela besöksnäringen i kommunen. På sommaren tar vi redan emot många besökare som ska övernatta, så därför finns allt här redan. Jag tycker därför att det är mycket glädjande över att cykelklubbar och -entuiaster nappade på kommunens erbjudande och nu är så engagerade att de vill skapa Nordens bästa MTB-arena. Jag kommer följa utvecklingen noga och vill gärna se fler evenemang utvecklas i vår kommun.
För tredje året i rad var jag med mina döttrar ute och vandrade, så nu är det en tradition (har inte kunnat börja tidigare för de är inte så gamla). Vi har valt att vandra i olika naturreservat varje gång och det är lika fantastiska miljöer man möter varje gång. I samband med kommersiella eller ideella utomhusaktiviteter och -tävlingar ska vi i Halmstad passa på att marknadsföra dessa miljöer. Det visar på vilken bra livsplats Halmstad är och vilka friluftsvärde det finns här.

Kommentera

